Steripolar Toimitusehdot

Steripolarin verkkokaupan yleiset toimitusehdot

1. Soveltamisala

Näitä yleisiä sopimusehtoja sovelletaan Steripolarin verkkokaupan (myöhemmin verkkokauppa) ja sen asiakkaiden välillä Internetin kauppasovelluksen välityksellä tapahtuvassa kaupassa.

2. Käyttöoikeus

Verkkokauppa on tarkoitettu täysi-ikäisille, Suomessa asuville kuluttajille.

3. Asiakkaan vastuut ja velvollisuudet tilattaessa verkkokaupasta

Tilauksen yhteydessä asiakkaan on ilmoitettava nimi, osoite, sähköpostiosoite sekä puhelinnumero.
Tilaus sitoo Asiakasta, kun verkkokauppa on vahvistanut tilauksen sähköpostitse. Asiakas on velvollinen tarkastamaan, että vahvistus on saapunut hänelle. Asiakas sitoutuu kulloinkin voimassa oleviin yleisiin sopimusehtoihin ja toimitusehtoihin.

4. Tuotteiden hinnat

Tilatun tuotteen hinta on aina verkkokaupan sivulla tilaushetkellä näkyvä hinta. Hinta sisältää arvonlisäveron.

5. Toimitus

Verkkokauppa toimittaa vain Suomeen. Lähes poikkeuksetta verkkokaupassa esillä olevat tuotteet ovat varastotavaraa, joten toimitusajat ovat lyhyet. Pyrimme lähettämään tilaukset kahden arkipäivän sisällä tilauksesta.

Verkkopankin kautta maksettaessa tilaukset ovat normaalisti perillä muutamassa päivässä. Poikkeavista toimitusajoista (yli 1 viikko) ilmoitamme asiakkaille sähköpostitse. Ilmoitettu toimitusaika on ohjeellinen eikä sido verkkokauppaa.

6. Maksutavat

Verkkokaupassa voidaan maksaa luottokortilla, verkkopankitunnuksilla, laskulla tai osamaksulla (Collector Bank).

Kaikki kotimaiset verkkopankit: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, POP Pankki, Aktia, Handelsbanken, Ålandsbanken ja S-Pankki.

Maksaminen tapahtuu Paytrail (entinen Suomen Verkkomaksut Oy) sivuston kautta.

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksu- ja rahoituspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail ostaa maksusuorituksen ja tilittää sen kauppiaalle. Käyttäjän kannalta palvelu toimii kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

Mikäli haluat maksaa Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla, Steripolar Oy toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja lisäksi toimittaa tuotteet ostajalle. Reklamaatioista vastaa Paytrail Oyj. Paytrail Oyj toimii Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa tuotteen myyjänä ja kauppa syntyy asiakkaan ja Paytrail Oyj:n välille. Myyjän vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Paytrail Oyj on myös maksun saaja.

Paytrail Oyj
Y-tunnus: 2122839-7
c/o Innova 2 Lutakonaukio 7
40100, Jyväskylä
Puhelin: 06-004 1005

Collector Lasku/Osamaksu (yksityishenkilöt)

Collector Lasku/Osamaksu -palvelulla yksityishenkilöt voivat maksaa ostoksia jopa 2000 €:n saakka.

Collector Laskulle saat korotonta* maksuaikaa aina vähintään 30 päivää ja jopa 60 päivää. Lasku erääntyy siis maksettavaksi vasta ostopäivää seuraavaan kalenterikuukauden viimeisenä päivänä. (* Maksuaikakorko on 0 %, ensimmäiseen laskuun lisätään 2,95 € laskutuspalkkio)

Voit maksaa laskun koko loppusumman eräpäivänä pois tai halutessasi voit valita 1-36 kk:n osamaksuerät. Osamaksu käynnistyy automaattisesti maksettuasi laskuun merkityn minimi osamaksuerän. Halutessasi voit maksaa myös suurempia osamaksueriä tai maksaa koko loppusumman kerralla pois.

Osamaksun korko on 1,6 % kuukaudessa, mikä vastaa 19,20 % nimellistä vuosikorkoa. Laskuun lisätään tilinhoitomaksu 2,95 € kuukaudessa, jolloin todellinen vuosikorko laskettuna 1000 €:n ostoksella on 21,3 %.

Valitessasi Collector Lasku/Osamaksun, saat tilaamasi tuotteet aina kotiin ennen niiden maksamista. Tämä tuo joustavuutta sekä turvallisuutta vaihtojen ja palautusten käsittelyyn.

Collector Lasku/Osamaksua voi käyttää henkilö, joka on täyttänyt 20 vuotta ja jolla on moitteettomat luottotiedot. Teemme luottotietojen tarkastuksen tilauksen yhteydessä. Myöhästyneistä maksuista ja maksamattomista laskuista veloitetaan 5 euron muistutusmaksu sekä 1,6 % kuukausikorko viivästyneeltä ajalta.

Tarkemman palvelukuvauksen löydät https://www.collector.fi/henkiloasiakkaat/maksa-laskulla/

Yleiset lasku- ja tililuottoehdot löydät https://www.collector.se/upload/Partners/Agreements/SVM/Credit_terms_FI.pdf

Vakiomuotoiset Eurooppalaiset kuluttajaluottoehdot löydät https://www.collector.se/upload/Partners/Agreements/SVM/SECCI_FI.pdf

Luotonantajana toimii Collector Bank AB.

7. Palautusoikeus

Asiakkaalla on oikeus peruuttaa tilauksensa neljäntoista (14) päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Peruuttamisen on tapahduttava yllämainitun ajan kuluessa sähköpostilla ja palauttamalla ko. tuote samassa ajassa osoitteella Steripolar Oy, PL 3, 02631 Espoo. Palauttamisesta aiheutuneet lähetyskulut korvataan, mikäli tavara palautetaan samalla tavalla kuin se on Asiakkaalle toimitettu. Asiakas voi käyttää myös Postin asiakaspalautuspalvelua.

Tilauksen peruuttaminen ja tuotteen palauttaminen edellyttää, että Asiakas palauttaa tuotteen viipymättä moitteettomassa kunnossa ja liittää palautuksen mukaan kopion lähetysluettelosta tai laskusta ja ilmoittaa palautuksen syyn. Palautusoikeus raukeaa, mikäli tuotetta on käytetty tai jota ei hygieniasyistä tai alan tavan mukaan voida vaihtaa, esim. alusvaatteet tai muut tuotteet jotka ovat olleet kontaktissa intiimialueiden kanssa.

Tilauksen perusteella tehty maksusuoritus palautetaan Asiakkaalle viimeistään 30 päivän kuluttua siitä, kun tavara on palautettu verkkokauppaan. Kauppasumman palautus tehdään tilisiirtona asiakkaan ilmoittamalle tilille.

8. Reklamaatio

Ennen lähetyksen vastaanottamista Asiakkaan tulee tarkistaa, ettei se ole vaurioitunut kuljetuksessa. Jos paketissa näkyy tai on muuten havaittavissa selkeitä merkkejä sen vaurioitumisesta, tulee välittömästi tehdä vahinkoilmoitus kuljetusliikkeelle, sekä ilmoittaa asiasta Steripolarin asiakaspalveluun verkkokauppa@steripolar.fi.

Mikäli asiakkaalle on toimitettu väärä tuote tai tuote on virheellinen tai vahingoittunut, tulee asiakkaan heti ilmoittaa virheestä sähköpostiosoitteeseen verkkokauppa@steripolar.fi. Viestissä on mainittava tuotteen tiedot, tilauspäivämäärä, asiakkaan yhteystiedot ja reklamaation syy. Virheellinen tuote palautetaan postikuluitta lähettäjälle, josta tarkemmat ohjeet lähetämme sähköpostitse. Palauttaminen tapahtuu reklamaation jälkeen.

Mikäli tuote on virheellinen, verkkokaupalla on aina ensisijaisesti oikeus korvata tuote vastaavalla virheettömällä tuotteella.

9. Ylivoimainen este (Force majeure)

Verkkokauppa ei vastaa ylivoimaisen esteen (Force majeure) aiheuttamista viivästymisistä eikä tuotteiden virheellisen kunnon tai viivästyneen toimituksen aiheuttamista välillisistä haitoista.

10. Riitojen ratkaisu

Verkkokaupan ja asiakkaan välistä sopimusta mahdollisesti koskeviin riita-asioihin sovelletaan Suomen lakia. Kuluttajalla on oikeus saattaa riita kuluttajavalituslautakunnan käsiteltäväksi.

11. Sopimuksen muuttaminen

Verkkokaupalla on oikeus milloin tahansa muuttaa palvelua, sen sisältöä ja saatavilla oloa sekä tämän sopimuksen ehtoja ilmoittamatta siitä asiakkaalle sähköpostitse, kirjeellä tai verkkokaupan kotisivuilla. Muutokset tulevat voimaan välittömästi siten, että asiakkaan tilauksiin sovelletaan aina tilaushetkellä voimassa olleita ehtoja. Asiakkaan on aina ennen tilausta tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.